Niet goed geld terug & 14 dagen bedenktijd
Gratis verzending vanaf € 49,-
COVID-19: Het kan zijn dat je bestelling wellicht enige vertraging oploopt.

Klantenservice

Veelgestelde vragen

Ja, maar alleen voor bedrijven, mocht je cadeaubonnen willen aanschaffen als relatiegeschenk voor je bedrijf kan dat wel, neem hiervoor contact met ons op.

Ja! Als je bent ingeschreven op onze nieuwsbrief, of ons volgt via Facebook, Instagram, of LinkedIn zullen er geregeld leuke kortingsacties voorbij komen, schrijf je dus in voor onze nieuwsbrief, of volg ons op een van de onlinekanalen.

Je vindt de vervaldatum in de e-mail met de voucher code of op de cadeaubon.

Helaas is het niet mogelijk om na het bestellen een kortingscode of cadeaubon te verrekenen. Als je pakketje ons magazijn nog niet verlaten heeft, kun je de bestelling annuleren onder ‘mijn bestellingen’ in je Felix Flos account. Plaats daarna je bestelling opnieuw en gebruik je kortingscode of cadeaubon.

Bij het afrekenen kan je de code van je cadeaubon of voucher invoeren, hierna zal de korting verrekend worden met de artikelen die je wilt bestellen.

Controleer op de voucher/cadeaubon of in de e-mail met de code van je voucher/cadeaubon of:

– je het minimale bestelbedrag bereikt hebt;
– je voucher/cadeaubon nog niet vervallen is.

Zou je voucher/cadeaubon moeten werken, maar krijg je toch een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Je kunt je Felix Flos voucher/cadeaubon alleen in één keer besteden. Heb je alleen de code van de voucher/cadeaubon bewaard en wil je weten wat de waarde ervan is? Neem dan even contact met ons op. Met de code kunnen wij opzoeken hoeveel de voucher/cadeaubon waard is.

We kunnen niets beloven, maar het zou zomaar kunnen zijn dat er nog iets in onze administratie staat. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Plaats je producten in je digitale winkelmandje door te klikken op de ‘In winkelwagen’ bestelknop naast de product. Als je de bestelling plaatst met je Felix Flos account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen. Geen account? Ook zonder account kun je bestellen, we hebben dan nog wel even je gegevens nodig.

Dat doe je in je Felix Flos account. Annuleren kan alleen als je bestelling het magazijn nog niet verlaten heeft. Is je bestelling al verzonden? Dan kan je ‘m weigeren aan de deur of op de normale wijze retourneren. Felix Flos werkt voor de verwerking van je bestelling samen met Business Post, onderdeel van MTB Maastricht.

Neem contact met ons op om de naam of het adres van je bestelling aan te passen. Adreswijziging is mogelijk binnen 4 uur na het plaatsen van je bestelling. Adreswijziging is niet meer mogelijk wanneer de bestelling al is verzonden.

Online kun je betalen met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa of MasterCard), Paypal, Felix Flos-cadeaubonnen of een handmatige overboeking. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent. Wij werken hierin samen met onze partner Mollie Payments.

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Ja. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf.

We controleren creditcardbetalingen altijd vanwege fraudegevoeligheid. We vinden het belangrijk om onze klanten tegen fraudeurs te beschermen.

Alle creditcard betalingen gaan bij ons door een betalingscontrole. Waarom de betaling is afgewezen, kunnen we helaas niet met je delen. We gaan er natuurlijk uit van jouw goede bedoelingen, maar we moeten de controlemethodes geheim houden.
Je bestelling is automatisch geannuleerd en de reservering zal binnen 3 werkdagen vervallen. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats ‘m dan opnieuw en kies voor een andere betaalmethode.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is het bedrag meerdere keren afgeschreven van je rekening, maar heb je maar één order geplaatst? Dit bedrag krijg je natuurlijk zo snel mogelijk terug. Binnen 3 dagen staat het bedrag weer op je rekening, beloofd.

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. Staat het bedrag binnen 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact met ons op.

We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Als je betaald hebt met een voucher, cadeaubon, ecocheques of shoptegoed, krijg je het geld terug in shoptegoed. We sturen je een bevestigingsmail wanneer we het geld teruggestort hebben of wanneer er shoptegoed voor je klaarstaat.

Zodra we je annulering verwerkt hebben, betalen we je terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt hangt af van je betaalmethode.

– iDeal: binnen 3 werkdagen.
– Creditcard: de reservering wordt binnen 3 dagen opgeheven.
– Vooruitbetaling: je hoeft niet meer te betalen. Heb je het geld al overgemaakt? Zodra het geld bij ons binnen is, storten we het binnen 3 werkdagen terug.

Die kun je helaas niet nakijken. Maar we beloven je dat we je binnen 3 werkdagen na afhandeling van de retourzending terugbetalen. Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact met ons op.

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode. Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

– Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
– Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Neem contact met ons op. Wij kunnen nakijken of we dit nog voor je kunnen aanpassen. Dit kan tot 30 dagen na de opmaak van de factuur. Je krijgt dan van ons binnen 3 werkdagen een aangepaste creditfactuur in je mailbox, waardoor je huidige factuur komt te vervallen.

Controleer of je factuur in je Felix Flos account staat, onder ‘Mijn Bestellingen’. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je bestelling verzonden is. Hierna ontvang je per mail de factuur in de verzendbevestiging.

Zodra we je bestelling hebben verzonden, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je bestelling verzonden is. Hierna ontvang je de factuur.

Nee. Bij een bestelling tot en met 2 dozen worden deze los door de brievenbus geleverd. Drie of meer worden als pakket bezorgd. Wanneer jouw bestelling niet kan worden afgeleverd (omdat deze bijvoorbeeld niet door de brievenbus past) zal de postbode deze drie keer proberen persoonlijk af te leveren of bij buren afgeven.

Jazeker. Geef in je winkelmandje aan dat je je pakketje wilt ophalen bij een PostNL-punt. Nadat je je bestelling online hebt afgerekend, kun je ‘m de eerstvolgende werkdag vanaf 16.00 uur ophalen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum.

Nee, dat is helaas (nog) niet mogelijk. Felix Flos werkt voor de verzending en levering van je bestelling samen met Business Post, onderdeel van MTB Maastricht. MTB Maastricht heeft andere regelingen op het gebied van werktijden dan bedrijven met een commerciële doelstelling. Hierdoor is het mogelijk dat je jouw bestelling niet altijd binnen één werkdag ontvangt. Soms kan dit ook twee werkdagen duren. Misschien is dat even wennen. Maar uw sokken zorgen wel voor werkgelegenheid voor mensen die moeite hebben met het vinden van een baan.

Nee, dat is helaas (nog) niet mogelijk.

We gaan er alles aan doen om jouw pakketje zo snel mogelijk te bezorgen. Houd je Track & Trace in de gaten voor de meest actuele bezorginformatie. Wij garanderen dat jouw product uiterlijk binnen 5 werkdagen na bevestiging van uw bestelling wordt geleverd binnen Nederland. Mocht dit onverhoopt toch niet lukken, dan kun je ons verzoeken het bedrag voor dit product per ommegaande terug te storten.

Dat is niet de bedoeling. Stuur ons even een bericht. Dan zorgen we zo snel mogelijk dat je de juiste bestelling in huis krijgt.

Dat lossen we natuurlijk voor je op. Indien de verzendverpakking bij levering waarneembaar beschadigd is, verzoeken we je dit zo snel mogelijk maar wel binnen zeven kalenderdagen aan ons te melden. Neem even contact met ons op voor een passende oplossing. Retourneren is in alle gevallen gratis.

Controleer het volgende:
1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.
2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.
3. De brievenbus
Heb je een niet thuis-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.
Klopt dit allemaal, maar heb je toch geen pakket ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Neem even contact met ons op geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. Vergeet niet het productnummer te vermelden. Geef ook aan welke van deze 2 oplossingen je wilt:

  • Het ontbrekende deel naleveren. In de meeste gevallen heb je het ontbrekende deel binnen twee weken in huis. Als we het onderdeel niet na kunnen leveren, nemen we contact met je op en ruilen we het product alsnog voor je om.
  • Een nieuw product. Je hebt je nieuwe product dan een dag nadat we je retourzending hebben ontvangen in huis.

Bij bezorging via PostNL geeft de bezorger het pakketje af bij de buren. Als dat niet lukt, dan brengt de bezorger je pakketje naar een PostNL-afhaalpunt bij jou in de buurt. Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kun je via PostNL.nl vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen.

Ja, indien je een artikel hebt gekocht dat je toch niet zo bevalt zullen de kosten hiervoor voor eigen rekening zijn. Mocht je een artikel hebben aangeschaft, maar een verkeerd product ontvangen hebben, dan vergoeden wij uiteraard de gemaakte kosten om het product retour te zenden.

Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

  • je product ruilen voor een ander product, wij annuleren dan je order en bieden je een voucher aan voor het zelfde bedrag;
  • je product retourneren en je geld terug laten storten.

Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.

Stuur het pakketje terug naar:
MTB Maastricht
Postbus 3116
6202 NC Maastricht, Nederland.

Gebruik een PostNL punt bij jou in de buurt om het pakketje af te geven en te laten versturen.

Stuur even een mailtje naar [email protected] en vermeld daarbij zoveel mogelijk informatie over de bestelling. Dan weten wij dat het pakket er aan komt en zorgen wij voor een goede verdere verwerking.

Dat kan naar:

Felix Flos / MTB Maastricht
Postbus 3116
6202 NC Maastricht, Nederland.

Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Je hebt 2 opties:

  • je product retourneren en je geld terug laten storten
  • je product retourneren en een kortingsvoucher voor het zelfde bedrag ontvangen

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Producten die gedragen zijn.
  • Producten zonder labels.
  • Producten die vies is geworden.
  • Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.

Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je je product niet binnen 14 dagen na retour aanmelding terugstuurt.

Jazeker. Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. Let wel op, mocht je een product besteld hebben met verschillende items erin zal deze in zijn geheel geretourneerd moeten worden.

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Zodra wij aan de slag gaan met jouw pakket, sturen we je een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen. Heb je je pakketje meer dan 3 dagen geleden teruggestuurd en nog niets gehoord? Neem dan contact met ons op.

Zodra we jouw teruggestuurde product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De normale levertijden zijn dan van toepassing. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Het liefst wel. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Gebruik een stevige verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je krijgt op alle producten minimaal 3 maanden garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 3 maanden niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan vervangen we je product kosteloos.

Wat jammer dat iets niet naar wens is verlopen. Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank volkomen mis. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren. Hoe nu verder? We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact met ons opneemt. Dan komen we er zeker uit.

Contact

Felix Flos retouren

Postbus 3116
6202 NC Maastricht The Netherlands