Hieronder vind je enkele van onze veelgestelde vragen.

Bedrijf

Het avontuur van Felix Flos is begonnen in 2019. Twee gepassioneerde ondernemers willen met een een kwaliteitsmerk een positieve impact maken en een lach op ieders gezicht.
De ontwerpen zijn geïnspireerd vanuit vrolijkheid en identiteit. Vanuit deze vrolijkheid snijden we onderwerpen aan zoals onderwijs, armoede en milieu waarbij we kijken welke stappen wij allemaal kunnen nemen voor een betere wereld. Iedereen kan meedoen, daarom is elke stap op je Felix Flos sok een stap naar een betere toekomst.

Duurzaamheid en een maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel zit in ons DNA verweven. Wij werken alleen met gecertificeerd katoen dat op een eerlijke manier is verkregen. Het katoen wordt op een biologische manier tot garen verwerkt en gekleurd. De fabriek die de garen vervolgens tot sokken maakt, staat in Europa en draait grotendeels op groene stroom.  Samen met onze sociale partner in Nederland creëeren we banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, deze mensen pakken jouw sokken met zorg in en sturen dit naar je op.

Met Felix Flos streven we ernaar zoveel mogelijk rekening te houden met onze medemens en het milieu. Bij elke stap die we maken, zetten we ons in om de meest duurzame keuze te maken.

Heb je vragen, of wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op via [email protected].

Een bestelling plaatsen

1. Voeg het gewenste product toe aan je winkelwagen
2. Vul je gegevens in
3. Kies een betaalmethode
4. Voltooi je bestelling door de betaling af te ronden

Neem contact met ons op via [email protected] om de naam of het adres van je bestelling aan te passen. Een adreswijziging is mogelijk binnen 4 uur na het plaatsen van je bestelling. Een adreswijziging is niet meer mogelijk wanneer de bestelling al is verzonden.

Verzending

Wij verzenden naar Nederland en België.

Bestellingen die voor 17:00 worden geplaatst proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Omdat wij met een sociale werkgever werken met mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben kan het soms voorkomen dat je bestelling de volgende dag verzonden wordt.

Bezorgtijden per regio:

Nederland 1-3 werkdagen
België 1-3 werkdagen

Nee, je hoeft niet thuis te zijn om je bestelling te ontvangen. Mocht je pakket niet bezorgt kunnen worden zal de bezorger van PostNL het pakket proberen af te leven bij een van je buren en je hiervan op de hoogte brengen.

Voor het verwerken van je bestelling gebruiken wij Business Post Limburg. Dit is een sociale werkgever en voor het uiteindelijk bezorgen van je bestelling maken we gebruik van PostNL.

Alle verzendkosten worden berekend en weergegeven voordat je afrekent en zijn afhankelijk van de locatie waar je bestelling moet worden verzonden.

We bieden gratis verzending aan voor bestellingen vanaf €50,-.

Omdat we samenwerken met een sociale werkplaats worden onze pakketten op het account van deze werkplaats verzonden. Daarom ontvang je van ons geen track and trace, maar je kan erop vertrouwen dat het helemaal goed komt.

Betaling

De betaalmethode die wij gebruiken zijn:

  • iDEAL
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal
  • Mister Cash

Laat het direct aan ons weten via [email protected] als je na het kopen van je artikelen geen bevestigingsmail hebt ontvangen.

Retourneren & ruilen

  • Het product moet in de originele, onbeschadigde verpakking bevinden.
  • Het product mag niet gedragen, gewassen, gemodificeerd of beschadigd zijn.
  • De producten moet binnen 90 dagen na de leveringsdatum naar ons worden teruggestuurd.
  • Je moet je retour aanmelden door je bevestigingsmail naar ons door te sturen waarin je aangeeft welke producten je wilt retourneren.

Als niet aan een van bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, behouden we ons het recht om je retour te weigeren of eventueel extra kosten in rekening te brengen om de niet-geschikte retour te verwerken.

Stap 1. Verpak het product in de originele verpakking, zorg ervoor dat het ongedragen, ongewassen en onbeschadigd is.

Stap 2. Meld je retour via [email protected] aan

Stap 3. Verzend je retourzending binnen 90 dagen na levering aan ons.

  • Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van het product.
  • Pakketten met onvoldoende porto worden niet geaccepteerd.
  • Gebruik een track and trace. Wij kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde producten zullen ontvangen.
  • Retourzendingen die niet direct aan ons warehouse worden afgeleverd worden niet door ons geaccepteerd.
  • Als je een defecte of onjuiste producten hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via [email protected] voordat je ze retourneert. We zullen in dat geval de retourkosten vergoeden.

Als je een defect of onjuiste producten hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via [email protected] voordat je de producten retourneert. Wij zullen je retour aanmelden en de verzendkosten vergoeden, zodat jij hier niet voor hoeft te betalen.

Zodra je retourzending is geïnspecteerd en in goede staat is bevonden, zal je terugbetaling worden verwerkt en ontvang je deze binnen 30 dagen.

Neem dan contact met ons op via [email protected] zodat we je kunnen helpen. Zorg ervoor dat je een traceerbare link heb zodat we kunnen controleren of je retourzending is aangekomen in ons magazijn. Als je pakket niet bij ons magazijn is aangekomen, neem dan contact op met je koeriersdienst.

Dat kan naar:

Felix Flos Retouren / BPL
Doctor Nolenslaan 122
6136 GV Sittard
Nederland

Samenwerkingen

Ja, we zijn altijd enthousiast om samen te werken met mensen die dezelfde waarden delen en ons doel en boodschap willen verspreiden. Als je geïnteresseerd bent, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via [email protected], of via onze sociale op Felix Flos Facebook, Felix Flos Instagram of LinkedIn.

Heb je een andere vraag?

Neem dan contact met ons op via  [email protected]